GRTClub.
Learn Real Trading From Real Traders.


Φεύγουν θεσμικοί επενδυτές από ελληνικές ναυτιλιακές; Πηγή:www.capital.gr
451 αναγνώστες
Πέμπτη, 12 Ιανουαρίου 2012
09:55

Του Ηλία Γ. Μπέλλου

Το καμπανάκι του κινδύνου για την επενδυτική εμπιστοσύνη στις ελληνικές εισηγμένες στη Wall ναυτιλιακές «χτυπάει» μετά την απόφαση του hedge fund Hunter Global να πουλήσει το σύνολο της συμμετοχής του στο εταιρικό όχημα του Πέτρου Γεωργιόπουλου που δραστηριοποιείται στα φορτηγά πλοία Baltic Trading.

Η εξέλιξη έρχεται δύο μόλις μήνες μετά την έναρξη διαδικασίας ένταξης σε καθεστώς προστασίας από του πιστωτές της έτερης εισηγμένης (κατέχει θέση διευθύνοντα συμβούλου σε συνολικά 4 εισηγμένες) Genmar που δραστηριοποιείται στα δεξαμενόπλοια.

Σύμφωνα με χρηματιστηριακούς παράγοντες που παρακολουθούν τον κλάδο η κίνηση υποσκάπτει ακόμα περισσότερο την θέση των συμφερόντων του εφοπλιστή, αλλά επιπλέον δημιουργεί νέο αρνητικό προηγούμενο και για άλλες επιχειρήσεις που όμως δεν έχουν απαραίτητα την έκταση της μόχλευσης που έχει υιοθετήσει ο Γεωργιόπουλος. «Οι fund managers είδαν τα stop loss τους να ενεργοποιούνται και προτίμησαν να εγγράψουν την ζημία παρά να συνεχίσουν να εκτίθενται στον αυξημένο, όντως κίνδυνο» αναφέρουν ναυτιλιακοί κύκλοι στο Capital.gr.

Το hedge fund Hunter Global, που είχε μπει στην μετοχή από την δημόσια εγγραφή της, πούλησε 1,39 εκατομμύρια κομμάτια στις πρώτες συνεδριάσεις του 2012 για συνολικό ποσό που υπολογίζεται ότι ανέρχεται στα 6,6 εκατ. δολάρια. Δηλαδή έναντι ποσού που αντιστοιχεί στο 50% περίπου του κεφαλαίου που επένδυσε στην δημόσια εγγραφή τον Μάρτιο του 2010 οπότε και είχε αγοράσει 1,1 εκατ. τεμάχια στα 14 δολάρια το καθένα. Έκτοτε αύξησε τη θέση τους έως και το ποσοστό της τάξης του 8,3% επί του μετοχικού κεφαλαίου.

Η Baltic Trading είδε την κεφαλαιοποίηση της χθες να διαμορφώνεται στα 98,9 εκατ. δολάρια, τη στιγμή που η λογιστική της αξία (Enterprise Value) σύμφωνα με το Bloomberg είναι γραμμένη στα βιβλία της στα 194,92 εκατ. Η αγορά δηλαδή προεξοφλεί haircut μεγαλύτερη του 50% στην αξία των περιουσιακών της στοιχείων, δηλαδή των πλοίων της.

Όλα αυτά θα είχαν μικρή σημασία εάν δεν δημιουργούσαν ένα αρνητικό προηγούμενο σε μια δυσκολότατη συγκυρία για τον κλάδο και αν δεν επηρέαζαν το επενδυτικό κλίμα στις κεφαλαιαγορές για την ναυτιλία εν γένει.



Πηγή:
www.capital.gr

Σχετικές μετοχές:
ΑΛΦΑ ΓΔ ΕΤΕ ΕΥΡΩΒ ΜΥΤΙΛ ΤΤ
Το σχόλιό σας
Για να σχολιάσετε το άρθρο πρέπει να κάνετε Login στο Capital.gr
Αξιολογήστε το άρθρο
Δεν έχει αξιολογηθεί

 Εκτύπωση
 Αποστολή με e-mail

Σχετικά με το blog
Καλή τύχη σε όλους τους Έλληνες.
Κουράγιο
Αναζήτηση
Προηγούμενα Άρθρα
Τελευταίες δημοσιεύσεις